domingo, 19 de febrero de 2012

IV Jornades Templeres de Bagà

Com cada any, els templers de l'Associació Militia Templi de Bagà, organitzen les Jornades Templeres. És una activitat cultural amb molta participació popular i que preten, per un dia, transportar als visitants i vilatans de Bagà a l'Edat Mitjana.

El programa recull tot un seguit d'activitats tant per petits com per grans. El podeu consultar al Berguedà Actual (http://www.bergactual.com/2012/02/15/baga-organitza-el-marc-les-quartes-jornades-templeres)
Us esperem!!!


16 comentarios:

  1. Si un es mira el programa d'aquestes jornades, més que templeres podria dir-se que son unes jornades masóniques encovertes, no???

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  2. Si que son unes jornades masóniques i FRIQUIS

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  3. El (tal)Rafael Andujar Vilches masón total

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  4. Menos mal que por las jornadas esas nos viene un personaje de alto copete ( masón y con mas medallas que el Rey en cracovia sera lo mismo ???)que la fiesta mayor de Bagà,nos lo pasaremos pipaaaa

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  5. Toni Albà, de cracovia, en Bagà, para las jornadas, seguro que es bulo para llenar

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  6. Y si es mason ¿que?, veo que esto aun lo leen muchos facistas y seguidores de Francisco Franco el mas grande perseguidor de la masoneria, sera porque les gusta los valores que representan, libertad igualdad y fraternidad.
    Como dijo Voltaire, "no me identifico con lo que usted dice, pero defendere hasta la muerte su derecho a decirlo"

    Saludos, a todos

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  7. Que cierto es que aun existen descendientes de Felipe IV y el Papa Clemente V, maximos exponentes en la epoca del despotismo y la intolerancia, aun quemarian a los que piensan diferente que ellos y luchan por la libertad, la igualdad y la fraternidad.

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  8. Referente a(Y si es mason ¿que?)Sr.Ferreira,los masones; EGOISTAS con la LIBERTAD,IGUALDAD solo para sus interes, FRATERNIDAD,con los biene de los demas asi son y asi continuan

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  9. Templers, masons, ... a mi, com a baganés, el que hem dona llàstima es que es faci servir el meu poble d'escenari per a les fantotxades d'uns quans individus que, en la seva gran majoria, no son ni del poble i que la meva estimada vila acabi coneixent-se com un lloc de frikis...i tot amb el suport de l'ajuntament!!!

    Perdoneu però algú ho havia de dir!!!!

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  10. A mi el que em sembla una gran falta de respecte i de cultura cap a Bagà, cap a la seva història i cap als baganesos es que es vesteixi l'estatua de Galceran de Pinós amb la túnica dels templers. Això, l'Ajuntament, no hauria de permetre-ho.

    Perdoneu però això també es tenia que dir!!!

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  11. Doncs sort de que no son de una penya taurina que si no el vestirian de torero (matador para los del oficio).

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  12. A los que escriben de Baga en el blog criticando la entidad de esa manera tan bestial, les diria que leyeran un poco de historia de Baga, en las librerias de Baga hay libros, que explican que Galceran de Pinos antes de ir a pasar sus ultimos dias al Monasterio de las Santas Creus, donde fallecio y esta enterrado,DONO sus caballos y armamento a la ORDEN DEL TEMPLE (Templarios) ya que habia luchado junto a ellos y demas Ordenes guerreras y ejercitos del Rey en las Cruzadas españolas donde fue echo prisionero en Granada y dio pie a la Leyenda tan conocida y querida en Baga "El Rescate de las 100 Doncellas" Debido a la buena relacion que mantuvo con los Templarios de Puireig, les dejaba las tierras de pastura de las montañas de la Baronia de Pinos, Saldes, Gisclareny para que el ganado templario
    (caballos, vacas, ovejas) pudiera alimentarse.

    Asi que, Galceran de Pinos de Baga tambien tuvo relacion con los templarios de la epoca cosa que no le desonra en nada de lo que hizo por la poblacion de Baga. "Vamos Digo yo."

    La Historia y algu lo habi de diiiiiiiiiii.

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  13. En primer lloc, cap Galceran de pinós va donar els seus cavalls i armament al temple; aquesta donació va ser feta per Arnau de Pinós, que testà en el 1179 i era senyor de Puigmàger, de l'honor de Rajadell i del feu de la Molsosa, dominis que deixà al seu germà Guillem de Pinós, que va donar la seva armadura i el seu cos a l'orde del Temple.

    En segon lloc, no hi ha cap document que acrediti la participació de Galceran III de Pinós en creuada per la conquesta d'Almeria (i no de Granada), proclamada així per el Papa Eugeni III, si més no es probable que participés ja que si es provada la seva participació en la conquesta de Lleida en 1149.

    Fill de Galceran II i d'Estefania, Galceran III de Pinós, com ja hem dit, prengué part en la conquesta de Lleida en 1149, on li fou donada una casa per part dels templers en 1154. Galceran III prestà jurament de fidelitat al comte rei Alfons I el Cast pels castellans de Pinós, l'Espà, Gósol, Saldes, Quer Foradat, Vallmanya i Llo i figurà sovint en el seguici d'aquest rei sent-hi àrbitre en un conveni entre el monarca i el comte Ramon de Tolosa en 1194. Afavorí l'orde del Temple, a la qual donà una casa a Lleida en 1161, potser la mateixa que els templers li havien donat després de la conquesta de la ciutat en 1154. També donara a l'ordre la muntanya de Palomera i Sitjà en 1170. Galceran III protegí el monestir de Santes Creus, on la seva família tenia la sepultura i li donà el dret de pasturatge a les valls del castell de Llo i a la d'Eina en 1177, així com terres a Soses. Tingué un incident a Puigcerdà amb Ponç de Mataplana, que fou recollit pel trobador Guillem de Berguedà en una de les seves poesies contra aquest darrer noble. Es casà amb Berenguera (de Montcada?), de la qual tingué tres fills: Ramon Galceran I de Pinós (nascut abans del 1164 — mort després del 1211, que pertangué a la cúria d'Alfons I, almenys vers el 1194. Juntament amb el germà Berenguer de Pinós, empenyorà al monestir de Santes Creus la lleuda i el peatge de Puigcerdà en 1185, que els havien estat concedits en remuneració de la guarda del camí que passava per Bagà. El 1211 donà al Temple els seus drets sobre els habitants del Berguedà, llevat dels drets militars.

    Es cert que els Pinós van tenir, com es veu, relació amb el Temple, però aquesta no va ser excepcional si no molt semblant a la que van tenir moltes altres famílies de la noblesa catalana de l'època i per tant no té res d'extraordinària.

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  14. Tras leer la explicacion tan bien ilustrada por parte del anonimo del dia 28 de Junio no tengo mas que felicitarle por lo bien ilustrado que esta en los temas de la Familia Pinos pero segun se informas desde el Monasterios de las Santas Creus a toda persona que vaya a verlo y quiera conocer quienes estan enterrados en el claustro y demas puntos del Monasterio tienen una guia en la cual, no sere yo quien les diga a los Monjes que mienten, informan de cada personaje de la Historia que esta enterrado alli y cuando llega la explicacion de LAS TUMBAS QUE HAY EN EL ALA DE LLEVANT DEL CLAUTRO DICE: A l’altre costat de la capella, a la paret, sostinguda per dues mènsules, descansa la tomba de Galceran de Pinós, personatge vinculat a Santes Creus, com tota la seva família, i personatge famós per ésser el protagonista d’una de les més divulgades llegendes de Catalunya: la de la seva participació en el setge d’Almeria i el seu captiveri a Granada.

    Una vez expuesto lo anterior, me ratifico en la exposicion del dia 31 de Mayo en la que comento que Galceran de Pinos esta enterrado en Santas Creus y dono su caballo y armas a la Orden del Temple.

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  15. Pido disculpas por mi anterior comentario de 23 de Julio ya que lo expuesto aun siendo real no viene a ninguna explicacion sobre el comentario del 28 de Junio.
    Disculpas por el mal entendido.

    Pero si que tuvieron relacion Los Pinos con la Orden del Temple, me imagino por que tambien les interesaba tenerlos como aliados, por lo que ver templarios por Baga no deberia escandalizar a nadie.

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  16. Pienso que todo este rifirrafe dialéctico, respecto a lo aqui mencionado, no debiera salir reflejado en una página que habla sobre Bagà y su conexión templaria por motivos historicos;

    Todo ello no le hace ningún favor ni a la pàgina ni al pueblo de Bagà en question:

    Hace ya bastante tiempo que vi este maremoto dialéctico, y ahora os lo digo, mi primera impresión fue de rechazo, y ese rechazo que yo tuve la primera vez que lo vi, supongo, que mucha más gente que lo viera por primera vez le produjera la misma sensación que a mi;

    Creo que Bagà tendria que plantearse de como evitar estas situaciones allí donde se escriba de ella, para evitar que gente interesada por conocer la Villa y los contextos templarios que tiene esta al respecto, sea motivo de acercamiento a ella y no de rechazo, ya que el resultado que se puede originar es que más de uno cambie de ubicación por mucho interés que le provoque el tema de los templarios en si.

    Lo que uno tiene debe cuidarlo sino quiere perderlo.

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HOMENAJE AL GRAN MAESTRE JACQUES DE MOLAY BAGÀ 2011

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